۞ النبی صلی الله علیه و آله:
يَا عَلِيٌّ حُبُّكَ إِيمَانٌ وَ بُغْضُكَ نِفَاقٌ وَ كُفْرٌ. (معانی الاخبار، ج1، ص206)

موقعیت شما : صفحه اصلی » کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ
  • 01 دسامبر 2019 - 11:09
  • 2756 بازدید
کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ – شب دوم
کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ – شب دوم
سخنرانی مرحوم خبازیان در شب دوم

کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ – شب دوم

چگونه مالک اعضاء و جوارح خودمان شویم و آنها را کنترل کنیم؟

دانلود سخنرانی مرحوم خبازیان زاده

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ (آیه ۱۸۳ سوره بقره)

قرآن که معجزه‌ی و سندِ صدقِ ادعای پیامبر؟ص؟است، برای بهره‌مندی همه نازل شده است اما فقط متّقین هستند که از آن بهره‌مند شده و به رستگاری می‌رسند.

متّقی کسی است که اوّل خودش را مریض بداند و سپس به طبابت قرآن اذعان کند؛ بداند که دوای دردش در قرآن است و با ایمان به قرآن مراجعه کند و به آن چه که خداوند در قرآن فرموده، عمل کند.

انسان در این عالم، باید اموری را انجام دهد و اموری را ترک کند و انجام ندهد و  برای انجام این دو عمل، نیرویی لازم دارد تا انسان را از مخالفتِ با خدا حفظ کند که آن نیرو هم مبتنی بر اصلی به نامِ ترسِ از خداست و برای اطاعت از خدا باید به آداب و احکام الهی اهمیت دهیم و متقی شویم.

مرحله‌ی اوّل تقوا، کنترل بر اعضاء و جوارح است. چشم، گوش،  زبان، غریزه ی‌ جنسی، شکم، دست و پا جز اعضاء و جوارح ما هستند و ما باید مراقب باشیم که  آن‌هار ا کنترل کنیم و کنترل خود را به دست شهوات ندهیم. اگر ما شیعیان کار خوبی انجام دهیم، در حقیقت دو کار خوب انجام داده‌ایم.

یکی به خاطر آن عملِ خوب و دیگری برای این‌که منصوب به ائمه علیهم السلام هستیم و کار قبیح، بد است ولی اگر ما که شیعه‌ی امیرالمؤمنین علیه السلام هستیم، آن کار را انجام دهیم، بدتر است. چون ما شیعیان منصوب به اهل‌بیت علیهم السلام هستیم و آن‌ها از ما انتظار ندارند که مثل بقیه بی‌خیال باشیم.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*