۞ النبی صلی الله علیه و آله:
يَا عَلِيٌّ حُبُّكَ إِيمَانٌ وَ بُغْضُكَ نِفَاقٌ وَ كُفْرٌ. (معانی الاخبار، ج1، ص206)

  • 12 جولای 2019 - 6:25
  • 4193 بازدید
عَلِيٌّ مَعَ اَلْحَقِّ وَ اَلْحَقُّ مَعَ عَلِيِّ‌ٍ- شب اول
عَلِيٌّ مَعَ اَلْحَقِّ وَ اَلْحَقُّ مَعَ عَلِيِّ‌ٍ- شب اول

عَلِيٌّ مَعَ اَلْحَقِّ وَ اَلْحَقُّ مَعَ عَلِيِّ‌ٍ- شب اول

پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله: عَلِيٌّ مَعَ اَلْحَقِّ وَ اَلْحَقُّ مَعَ عَلِيِّ‌ٍ يَدُورُ مَعَهُ حَيْثُمَا دَارَ

دانلود فایل صوتی سخنرانی مرحوم خبازیان

خلاصه سخنرانی

یکی از ضروریات دین این است که امام باید معصوم باشد …

ما به امام به چه دلیل نیاز داریم ؟تمام مسلمانان همه به غیر از خوارج نیاز به امام رو قبول دارند ولی در اینکه امام چه کسی باشد اختلاف داشته باشد شیعه می گوید امام باید معصوم باشد و مابقی می گویند امام معصوم نباشد هم اشکال ندارد.

اینکه می گوییم امام باید معصوم باشد از کجا آمده است ؟و اینکه آنها می گویند امام معصوم هم نباشد از کجا آمده است؟ اختلاف اصلی بر سر این است که ما از امام یه خواسته ای داریم و آنها از امام یه تعریف و یک خواسته ای دارند …


پیامبر صلی الله علیه وآله از دار دنیا رفتند و جامعه اسلامی از لحاظ حکومت داری نیاز به یک زمامدار دارد و طبق گفته آنها امام وظیفه اش در نبود پیامبر زمامداری و حکومت داری است لذا امام و زمامدار معصوم هم نباشد اشکال ندارد

طبق تعریف شیعه این است که نبود پیامبربر سر نبود یک زمامدار و جاری کننده حد و …. نیست بلکه پیامبر حجت الله بود یعنی او کسی است که همه به او نگاه کنند و خودشان را از لحاظ حرکات و رفتار با او تطبیق دهند اگر حجت الله معصوم نباشد مرتکب گناه می شود و همه مردم به سمت گمراهی کشیده می شوند لذا حجت الله باید معصوم باشد.

حجت الله یعنی یک سند الهی که خدا او را حفظ کرده است …

اوست مایه برطرف کننده تمام اختلافات . آیا قرآن نمی تواند اختلافات را برطرف کند ؟ خیر. چرا که هر کسی قرآن می خواند یک برداشت دارد که در آن اختلاف برداشت زیاد است و همین وجود اختلاف نشان گر نیاز به حجت الله است که بتواند تمام اختلافات را برطرف کند ….

ای چهره ی تو آینه کبریا علی 
خاک در تو، تاج سر انبیا علی 

تابان ز آستان تو، انوار ایزدی 
بیرون ز آستین تو دست خدا علی 

می ریزد از نگاه تو، اکسیر زندگی 
می جوشد از دهان تو آب بقا علی 

نکات برگرفته از این سخنرانی :

  1. صلواتها را با عجل فرجهم و لعن اعدائهم فرستاده شود و این مقتضای محبت اهل بیت علیهم السلام و برائت از دشمنان آنان است.(هر دو جهت اعتقادی است.)
  2. یکی از ضروریات اعتقاد شیعه این است که امام باید معصوم باشد.
  3. تمام امت اسلامی در حال حاضر(شیعه و سنی) قائلند که راس امور باید امام باشد. تنها اختلاف بر سر خصوصیات امام است.
  4. شیعیان می گویند که امام باید معصوم باشد ولی اهل تسنن می گویند که نیاز نیست امام معصوم باشد.
  5. اهل تسنن امام را فقط برای مملکت داری می خواهند و می گویند پیامبر صلی الله علیه و آله از دنیا رفتند کمبود پیامبر فقط در مملکت داری احساس می شود و برای مملکت داری نیاز نیست فرد عصمت داشته باشد. می گویند کجای دنیا رئیس مملکت معصوم است که در جامعه اسلامی رئیس مملکت معصوم باشد.
  6. شیعیان می گویند که پیامبر صلی الله علیه و آله که از دنیا رفتند کمبود پیامبر فقط در مملکت داری دیده نمی شود بلکه جنبه های بسیار مهمتری نیز هست که کمبود آن احساس می شود شئون نبوت بسیار فراتر از مملکت داری بود که اگر کسی جای پیامبر بخواهد بنشیند باید معصوم باشد.
  7. پیامبر خدا صلی الله علیه و آله حجت الله است حجت الله کسی است که حرفش سند است و عملش سند است. سکوت او سند است. او حجت الله است رفتار او حجت است و همه باید طبق رفتار او خود را تطبیق دهند. او میزان است برای مردم. لذا این صاحب این جایگاه باید عصمت داشته باشد.
  8. حجت الله یعنی یک سند الهی است. مقام حجت اللهی نیاز همه است. امام ادامه دهنده راه پیامبر صلی الله علیه و آله است.
  9. تا به حال قرآن به تنهایی اختلافات ما را از بین نبرده است. همین وجود اختلافات در برداشت از قرآن نشانه نیاز به حجت الله است.
    ۱۰٫مقام حجت اللهی نیاز به عصمت دارد.
  10. ریشه اختلافات شیعه و سنی در تعریف امام است.
  11. داستان جناب سلمان و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در مسجد و بیان مقام جناب سلمان (ان اکرمکم عندالله اتقاکم).
  12. پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: علی مع الحق و الحق مع علی محور حق علی بن ابیطالب است.
  13. این روایت هم از شیعه نقل شده هم از سنی .
  14. چطور می شود که حق با کسی باشد و آن فرد معصوم نباشد؟ وقتی حق با علی علیه السلام است یعنی علی علیه السلام معصوم است.

ای چهره تو آینه کبریا، علی
خاک در تو تاج سر انبیاء، علی


۱_دلیل گفتن و عجل فرجهم والعن اعداءهم بعد از صلوات چيست؟
۲_شرط ولازمه دوستی با اهل بیت علیهم السلام چیست؟
۳_چرا امام بايد معصوم باشد؟ ۴_دلیل نیاز ما به امام و امامت چيست؟
۵_دلیل اختلاف بین شیعه و سنی در مورد امامت چه چیزی هست؟
۶_شرط و لازمه شیعه دوازده امامی بودن چیست؟
۷_ایا لازمه حکومت کردن یک فرد بر مملکت این است که مطلقا معصوم باشد؟
۸_حجت خدا به چه کسی می‌گویند و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
۹_چرا باید در هر زمانی حجت الهی وجود داشته باشد؟
۱۰_مقام حجت اللهی چه مقامی است؟
۱۱_ایا فواید امام فقط در امور دنیوی است؟
۱۲_عصمت یک فرد را از چه راه‌هایی می‌توان تشخيص داد؟
۱۳_ریشه اختلاف در تعریف امام در بین شیعه و سنی چیست؟
۱۴ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در مورد فضایل و مقام جناب سلمان چه فرمودند؟
۱۵_ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند علی مع الحق و الحق مع علی، محور حق علی بن ابی طالب علیه السلام است و این روایت را بالاتر از حد تواتر هم شیعه و هم سنی نقل کرده‌اند
۱۶_بیانات پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به جناب عمار، اگر تمام خلق وحتی اصحاب من به یک سو بروند و علی بن ابی طالب علیه السلام به سوی دیگر برود به همان طرف برو که علی بن ابیطالب می‌رود، چون میزان حق امیرالمؤمنین است.
ان شاء الله ما که این همه دم از امیرالمؤمنین میزنیم، امیرالمؤمنین هم ما را قبول داشته باشد و برترین دعا و خواسته ما هم همین باشد.

1 دیدگاه

  1. نمی‌خواهم دگر این زندگانی
    که تو در پرده غیبت نهانی
    الهم عجل لولیک الفرج

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*